اصناف معاف از مالیات بر ارزش افزوده

اصناف معاف از مالیات بر ارزش افزوده

طبق اعلام سازمان مالیات در سال 95؛ تمام اشخاص حقوقی با هر میزان درآمد به جز ماده 12 (معافیت) که در مراحل قبلی ثبت نام نکرده باشند، باید ثبت نام خود را نهایی کنند. حتی شرکت های تازه تاسیس نیز از تاریخ مهرماه 95 به بعد می بایست در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام خود را قطعی کنند.

معافیت های ارزش افزوده

برابر ماده ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده، عرضه کالاها و ارائه خدمات زیر از مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف هستند. همراهان گرامی دقت نمایید که شماره‌گذاری بندها در این مقاله با متن قانون دائمی ارزش افزوده متفاوت است.

کالاها

سازمان مالیاتی کالاها و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده را به صورت تفکیکی و به تفصیل بیان کرده است.

کشاورزی و موارد وابسته به آن

۱- کلیه محصولات کشاورزی فرآوری نشده شامل

  • محصولات خام زراعی و باغی
  • گیاهان دارویی
  • محصولات مرتعی
  • محصولات جنگل (مانند چوب خام)
  • محصولات گلخانه (مانند سبزی، صیفی، گل و گیاه و انواع قارچ)

انواع دارو و واکسن (انسانی و دامی)، لوازم مصرفی درمانی و لوازم توانبخشی

  •  کالاهای وارده همراه مسافر برای استفاده شخصی تا میزان معافیت مقرر طبق قانون امور گمرک
  •  صنایع دستی تولید داخل، موضوع ماده ۱ قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب سال ۱۳۹۶؛ مطابق با لیست سالیانه ارسالی وزارت میراث فرهنگی به سازمان مالیاتی

مطابق ماده 12 محصولات کشاورزی فراوری نشده ، دام و طیور زنده ، آبزیان ، زنبور عسل و نوغان ، انواع کود ، سم ، بذر و نهال ، نان ، گوشت ، قند ، شکر ، برنج ، حبوبات و سویا، شیر ، پنیر ، روغن نباتی ، شیرخشک مخصوص کودکان ، کتاب ، مطبوعات ، دفاتر تحریر و انواع کاغذ چاپ، تحریر و مطبوعات، کالاهای اهدایی به صورت بلا عوض به وزارتخانه‌ها ، موسسات دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی با تایید هیئت وزیران و حوزه علمیه با تایید حوزه گیرنده هدایا از مالیات معافند. همچنین کالاهایی که همراه مسافر برای استفاده شخصی تا میزان معافیت مقرر، طبق مقررات صادرات و واردات وارد کشور می شود ازمالیات معافند که البته مازاد این کالاها طبق مقررات این قانون مشمول مالیات خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *