هزینه مشاوره مالیاتی

مشاوره مالیاتی

هزینه مشاوره مالیاتی

یکی از دغدغه های کارفرمایان و فعالان اقتصادی پرداخت هزینه مشاوره مالیاتی برای امور جاری بنگاه اقتصادی خود می باشد.

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد هزینه مشاوره مالیاتی خدمت شما عزیزان همراه ارائه نماییم تا دید باز و آینده نگری بتوانید در خصوص انتخاب مشاور مالیاتی اتخاذ تصمیم بفرمایید.

هزینه مشاوره مالیاتی یا سرمایه گذاری ؟

این دیدگاه که برای مشاوره مالیاتی هزینه بپردازیم صحیح نیست ، از منظر خدمات مالیاتی و بررسی های انجام شده مبلغی که در ازای دریافت خدمات و مشاوره مالیاتی میپردازید به هیچ عنوان هزینه مشاوره مالیاتی نیست .

بلکه این مبلغ بابت یک سرمایه گذاری بلند مدت پرداخت میگردد ، هر چند در شناسایی هزینه ها این مبالغ به عنوان هزینه ثبت میگردد ولی در عمل این یک سرمایه گذاری می باشد که با دریافت خدمات مطلوب و مناسب میتواند ارزش افزوده ای قابل توجه برای بنگاه اقتصادی داشته باشد.

سرمایه گذاری

شاید برای برخی افراد فرق بین هزینه و سرمایه گذاری در مورد مشاوره مالیاتی کمی نا مفهموم باشد ، توضیحاتی در تکمیل این موضوع ارائه خواهیم نمود تا موضوع شفاف باشد.

هزینه بابت خدماتی پرداخت میشود که در دوره مالی به سود و زیان بسته میشود و در دوره بعدی تاثیری نخواهد داشت ولی این مبلغ بابت هزینه مشاوره مالیاتی یا همان سرمایه گذاری در پرداخت مبالغ به مشاور مالیاتی ، در دوره های بعدی نیز آثار خود را نشان خواهد داد ، چرا که اراده برخی راهکارها و استقرار سیستم ها و روش های مالیاتی در سالهای بعدی نیز مورد استفاده بنگاه اقتصادی نیز قرار خواهد گرفت.

از این رو اعتقاد ما بر این است پرداخت دستمزد به مشاوره مالیاتی به هیچ عنوان هزینه نبوده و سرمایه گذاری بنگاه اقتصادی می باشد که در مسیر رشد و فعالیت موسسه به شکوفایی کمک خواهد کرد.

پرداخت مالیات یا پرداخت هزینه مشاوره مالیاتی ؟

در برخی اصناف و فعالیت های اقتصادی ، کارفرمایان بر این اعتقاد دارند که بدون پرداخت دستمزد مشاور مالیاتی در جلسات رسیدگی شرکت نموده و مبلغی که قرار است به مشاور مالیاتی بپردازند به عنوان مالیات پرداخت می کنند و دیگر نیازی به حضور مشاور مالیاتی نخواهند داشت .

این طرز فکر بسیار اشتباه بوده و در بین برخی افراد رایج می باشد .

حال خواهیم گفت تفاوت این دو طرز فکر در چیست :

در مراحل رسیدگی و تشخیص درآمد مشمول مالیات صرفا مالیات تشخیصی مورد نظر نیست ، بدین ترتیب که سوابق مالیاتی در رسیدگی برای حسابرسان مالیاتی قابل توجه بوده و مبنای تصمیم گیری خواهد بود ، به همین دلیل تشخیص درآمد مشمول مالیات صحیح با کمک مشاور مالیاتی میتواند کمکی شایسته به بنگاه اقتصادی نماید.

در نگاه بعدی مسائل جرائم مالیاتی مطرح خواهد بود که بعضا غیر قابل بخشودگی بوده و با دریافت خدمات مالیاتی از مشاور مالیاتی میتوان با انجام تکالیف قاونی در موعد مقرر از پرداخت این جرائم جلوگیری نمود و مالیات عادلانه ای پرداخت کرد.

در مسیر توسعه کشور و همچنین در برنامه بودجه کشور هر ساله توجه عمیق تری به وصول مالیات شده و از این رو قوانین جدید

و به روز اعمال خواهد شد که پرداخت به روز بودن و آگاهی از این قوانین باری اصناف و فعالان اقتصادی مسیر نبوده و صرفا به واسطه نیاز مشاور مالیاتی و به روز بودن ایشان میتوان این قوانین را توسط مشاور مالیاتی در بنگاه اقتصادی جاری نمود.

برای هزینه مشاوره مالیاتی چه مبلغی بپردازیم؟

ما در شرکت مشاوره مالیاتی روشنگران کاسپین برای اولین جلسه به صورت رایگان نبست به ارائه راهنمایی و راهکار مناسب در مورد پرونده مطروحع خواهیم نمود ،

در مراحل بعدی در صورت نیاز به عقد قرارداد و بسته به نوع نیاز کارفرما براساس عوامب تاثیر گذار در خدمات مشاوره مالیاتی نسبت به ارائه مبلغ خدمات اقدام خواهیم نمود.

موارد تاثیر گذار بر هزینه ماشوره مالیاتی :

1- حجم فعالیت بنگاه اقتصادی

2- نوع فعالیت بنگاه اقتصادی

3- تعداد اسناد و مدارک موجود روزانه

4- پرونده مالیاتی سالهای قبل

5- تراکنش های بانکی

و سایر موارد که در جلسه توجیهی برای هزینه مشاوره مالیاتی مطرح خواهد شد.

در کل ما در مرکز مشاوره مالیاتی روشنگران کاسپین سعی بر این داریم که خدماتی با کیفیت مطلوب و دستمزدی مناسب به مشتریان و کار فرمایان عزیز ارائه نماییم تا بتوانیم در کنار مودیان مالیاتی باشیم و بتوانیم مالیاتی عادلانه را برای عزیزان رقم بزنیم .

برای مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *